sobota, 15 września 2012

Szerencs

Nocleg na parkingu pod blokiem - udany. Cisza, spokój, oświetlenie, WiFi  - co więcej chcieć :)

Miasto Szerencs zwane jest zachodnimi wrotami do gór Zemplen. Z rzeczy które warto tutaj pooglądać, to Muzeum Cukru (jedno z trzech w Europie), zamek Rakocziego, dziwnie usytuowany bo na sztucznej wyspie na moczarach, oraz Muzeum Zemplen z unikalna kolekcja pocztówek (około miliona egz.).
Całą noc padało, teraz tez mokro, ale to nie powinno mi przeszkodzić w zwiedzaniu, zwłaszcza muzeów :) 

12:20
Znalazłem w sieci adres Muzeum Cukru, ustawiłem GPSa i Jadzia mnie doprowadziła ....... gdzieś, jak to Jadzia :) Ale po drodze zobaczyłem nowy kościół, na górze świątynia, na dolnym poziomie kaplica cmentarna i od razu kolumbarium. W krużganku wokół kościoła, na dolnym poziomie - tez duże kolumbarium.
Później już na własnego nosa trafiłem do słodkiego muzeum. W soboty i niedziele ma się w ramach biletu przewodnika, który pokazuje i opowiada co i jak. Ponieważ byłem sam, więc  sympatyczny człowiek zajął się tylko mną. Dużo opowiadał (oczywiście po węgiersku), ja odpowiadałem po polsku i było miło i sympatycznie :) I cała ta przyjemność za jedyne 500 ft.
Zamek pięknie odrestaurowany (a raczej zbudowany od nowa, zewnętrzne ściany tylko zostały z oryginału).


Muzeum zamknięte, kawiarenka - też, czynna tylko część hotelowa. Dookoła ładny, zadbany park a obok, w hali sportowej odbywał się jakiś konkurs czy spotkanie zespołów ludowych.

20:00
Na obiad podjechałem w okolice hipermarketów i wreszcie udało mi się upolować langosa. Pogoda zaczęła się poprawiać, wyszło słońce więc wybrałem się na mały objazd okolicznych wiosek. Wszędzie, jak to na tym terenie - winnice, winnice i winnice.


Najpierw Mad, później Tallya ze swoją ciekawostką  czyli ..... środkiem Europy (to już trzeci jaki odwiedziłem). Później Golop, gdzie remontowany jest stary pałacyk, pewnie bedzie tam kolejny hotel albo restauracja. Wracając  jeszcze trafilem na jarmark/odpust w Monok.
Nocuję w tym samym miejscu, pod tym samym blokiem co wczoraj w Szerencs.


Dzisiejsze fotki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz